Verkkokaupan myyntiehdot

BROTHER 

MYYNTI- JA TOIMITUSEHDOT 

 
Tällä sivulla esitetään myynti- ja toimitusehdot (”Ehdot”), joiden nojalla toimitamme sinulle tuotteita osoitteesta https://store.brother.fi/ (”Sivusto”). Sivustomme käyttöön sovelletaan erillisiä Sivuston käyttöehtoja. Sivuston julkaisija on Alankomaissa toimiva Brother International Europe Limited -yhtiön sivuliike, ja tietojen ylläpidosta Sivustolla vastaa SITECORE UK, jonka osoite on 4th Floor, International House, 1 St Katharine’s Way, London, E1W 1UN, Yhdistynyt kuningaskunta (p. +44 20 3327 0630).   

Luethan nämä Ehdot huolellisesti ennen kuin lähetät tilauksesi meille. Näissä Ehdoissa kerrotaan, keitä me olemme, miten toimitamme tuotteita sinulle, miten sinä ja me voimme muuttaa tai peruuttaa sopimuksen ja miten ongelmatilanteissa tulee toimia sekä muita tärkeitä tietoja.

Tekemällä tilauksen Sivustollamme sitoudut noudattamaan näitä Ehtoja ja Sivuston käyttöehtoja. Jos et hyväksy näitä Ehtoja tai jos sinulla on niihin liittyviä kysymyksiä, älä tee tilausta vaan otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

1. TIETOA MEISTÄ JA YHTEYDENOTOT 

Olemme Brother International Europe Limitedin sivuliike, joka toimii Alankomaissa. Toimipaikkamme osoite on Zanderij 00025, Amstelveen, Alankomaat, 1185ZM. Rekisteröity arvonlisäverotunnuksemme (ALV-Numero) on NL863205604B01. Brother International Europe Limited on Englannissa ja Walesissa rekisteröity yritys, jonka rekisteröity osoite on Brother House, 1 Tame Street, Audenshaw, Manchester, M34 5JE. Yrityksen rekisteröintinumero on 00664172. 

Ota yhteyttä. Voit ottaa meihin yhteyttä asiakaspalvelun kautta.

Yhteystietosi. Jos meidän on otettava sinuun yhteyttä, käytämme tililläsi ilmoittamaasi puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta tai postiosoitetta. 

Mikäli olet antanut meille luvan, saatamme (ja/tai toimituskumppanimme saattaa) ajoittain käyttää myös tekstiviestipalveluita, WhatsAppia tai muita viestinvälityspalveluita pitääksemme sinut ajan tasalla tilauksista ja toimituksista. Lisätietoja siitä, miten ja miksi voimme ottaa sinuun yhteyttä ja miten käsittelemme henkilötietojasi (kuten yhteystietojasi), löydät tietosuojakäytännöstämme.

Yhteydenotto kirjallisesti tarkoittaa myös sähköposteja. Kun käytämme näissä Ehdoissa ilmaisua ”kirjallinen”, se tarkoittaa myös sähköposteja.

2. MITEN NÄMÄ EHDOT KOSKEVAT SINUA 

Tarjoamme tuotteita kuluttajille ja yritysasiakkaille. Jos jokin näiden Ehtojen osa koskee vain kuluttajia tai vain yritysasiakkaita, ilmoitamme tämän selvästi jäljempänä. 

Olet kuluttaja, jos olet yksityishenkilö ja ostat meiltä tuotteita kokonaan tai pääasiassa henkilökohtaiseen käyttöön sen sijaan, että käyttäisit niitä kaupankäynnin, liiketoiminnan, käsityöläisammatin tai muun ammatin harjoittamiseen.

Jos olet yritysasiakas, nämä Ehdot muodostavat yhdessä Palautuskäytäntömme kanssa ostostasi koskevan sopimuksen. Hyväksyt, ettet ole luottanut mihinkään ilmaisuun, lupaukseen, väittämään tai takuisiin, joita olemme tehneet tai antaneet tai joka on tehty tai annettu puolestamme ja joita ei ole mainittu näissä Ehdoissa, etkä tee vaatimuksia meitä kohtaan sellaisten virheellisten tietojen perusteella, jotka on annettu huolimattomasti tai vilpittömässä mielessä.

 
EcoProta koskevat eri sopimusehdot.
EcoPro -tilauksiin  sovellettavat ehdot löydät EcoPro-sopimusehdoista.

Palautuskäytäntö. Lisätietoja meiltä ostamiesi tuotteiden palauttamisesta löydät Palautuskäytännöstämme.

3. TILAUKSEN TEKEMINEN 

Kuka voi tehdä tilauksen? Nämä Ehdot koskevat suomenkielistä verkkosivustoamme [https://store.brother.fi]. Suomalainen verkkosivustomme on suunnattu asiakkaille, jotka haluavat tilata tuotteita Suomeen. Jos haluat tilata tuotteen johonkin muuhun maahan kuin Suomeen, tutustu maailmanlaajuiseen hakemistoomme osoitteessa tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin he voivat ohjata sinut oman alueesi verkkosivustolle. 

Käyttäjätilin rekisteröiminen. Jotta voit tehdä ostoksia verkkosivuillamme, sinun tulee rekisteröityä käyttäjäksi. Lisätietoja käyttäjätilin rekisteröimisestä.

Milloin tilaus on tehty? Kun olet valinnut tuotteet, jotka haluat ostaa, ja lisännyt ne ostoskoriin, näyttöön tulevat ohjeet opastavat sinut maksuprosessin läpi.Tilaus tehdään klikkaamalla Lähetä tilaus -painiketta maksuprosessin lopuksi. Klikkaamalla tätä painiketta teet kanssamme sitovan sopimuksen tilaukseen sisältyvistä tuotteista ja veloitamme tilauksesi kuten näissä Ehdoissa jäljempänä kuvataan.   

Tilausnumerosi. Annamme tilauksellesi tilausnumeron, jonka saat tehdessäsi tilauksen. Kerro meille tilausnumerosi aina, kun otat meihin yhteyttä tilausta koskevissa kysymyksissä. 

4. SOPIMUKSEMME KANSSASI 

Tilausvahvistus. Tilauksen tehtyäsi saat siitä sähköpostiisi vahvistuksen, joka sisältää tiedot tilaamistasi tuotteista.

Maksaminen. Veloitamme maksun luotto- tai pankkikortiltasi tai perimme maksun sinulta ennen kuin lähetämme tuotteet sinulle. Lähetämme sinulle laskun, kun ilmoitamme sinulle lähetyksestä. Jos emme pysty käsittelemään maksua siinä vaiheessa, keskeytämme lähetyksen ja otamme sinuun yhteyttä, jotta voit sopia maksun muulla tavalla. 

Jos emme saa sinuun yhteyttä tai jos et pysty suorittamaan maksua, perumme tilauksesi.   

5. TUOTTEEMME 

Huolehdimme kohtuullisin toimenpitein, että Sivustollamme näkyvät tuotetiedot, kuvaukset, tuotteisiin liittyvät tarvikkeet, kuvat ja hinnat ovat totuudenmukaisia, täsmällisiä ja ajantasaisia. Huomioithan kuitenkin seuraavat seikat: 

Kysymykset. Jos haluat kysyä tarkemmin jostakin tuotteesta, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuvat. Sivustollamme olevat tuotekuvat on tarkoitettu vain havainnollistamista varten, siksi ne eivät välttämättä vastaa toimitettavaa tuotetta. Tuotteen värissä, koossa, painossa ja mitoissa voi olla pientä vaihtelua.  

Muste- ja laservärikasetit. Sivustollamme määritetään, kuinka monen sivun tulostamiseen muste- ja laservärikasetit riittävät. Tämä luku on määritetty sovellettavien standardien, kuten ISO/IEC 19752- ja ISO/IEC 19798 -standardien mukaisesti.

Tuotepakkauksissa voi olla eroja. Tuotteen pakkaus voi poiketa pakkauksista, jotka on esitetty Sivustomme kuvissa.  

Muutokset tuotteisiimme. Saatamme tehdä tuotteisiimme muutoksia asiaankuuluvien lakien ja viranomaisvaatimusten noudattamiseksi tai muista syistä, joihin emme voi vaikuttaa. Jos muutamme tuotetta sen jälkeen, kun olet tilannut sen, ilmoitamme siitä sinulle.  Voit tällöin ottaa meihin yhteyttä sopimuksen päättämiseksi ennen muutosten voimaantuloa ja saadaksesi hyvityksen maksamistasi tuotteista, joita et ole vielä vastaanottanut. 

6. TOIMITUS 

Toimituskustannukset. Käytämme tuotteiden toimittamiseen kuljetusliikettä. Toimituskustannukset vaihtelevat tuotteiden ja toimitusosoitteen mukaan. Tuotteiden toimitusvaihtoehdot ja niihin liittyvät toimituskustannukset näkyvät maksusivulla, kun teet tilauksen. Lisätietoja toimituskustannuksista ja -aikatauluista löydät Tietoa toimituksista sivulta.

Kuljetusliike toimittaa tuotteet joko toimitusosoitteeseen tai noutopisteeseen vakiotoimitusvaihtoehtojensa mukaisesti. Jos tilauksesi toimitetaan noutopisteeseen, kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä, kun tuotteet ovat noudettavissa sekä ilmoittaa, missä tuotteet ovat ja kuinka kauan sinulla on aikaa noutaa ne ennen kuin ne palautetaan meille takaisin.

Toimitusaikataulut. Tilauksesi toimitetaan tilausvahvistuksessa ilmoitetun arvioidun lähetyspäivän mukaisesti, ellei meistä riippumattomista olosuhteista johtuen toimitus esty syistä, joihin emme kohtuudella voi vaikuttaa. Jos näin tapahtuu, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian ja ilmoitamme uuden arvioidun toimituspäivän. Emme ole vastuussa viivästyksistä, joita meidän ei olisi kohtuudella voitu odottaa ottavan huomioon sopimuksen tekoajankohtana ja joiden seurauksia emme olisi voineet kohtuudella välttää tai voittaa. Jos viivästys on merkittävä, voit ottaa meihin yhteyttä sopimuksen päättämiseksi ja saat hyvityksen maksamistasi mutta vielä toimittamattomista tuotteista.

Epäonnistuneet toimitukset. Jos kuljetusliike yrittää toimittaa tilauksesi toimitusosoitteeseesi ja osoitteessasi ei ole ketään vastaanottamassa toimitusta, kuljetusliike jättää sinulle ilmoituksen, jossa kerrotaan, miten toimitus voidaan järjestää uudelleen. Jos et järjestä uutta toimitusta, otamme sinuun yhteyttä lisäohjeiden antamista varten. Jos emme saa sinuun yhteyttä tai pysty järjestämään uutta toimitusta, perumme tilauksesi ja hyvitämme kaikki maksamasi tuotteet, joita ei ole toimitettu. Jos kuljetusliike toimittaa tilauksesi noutopisteeseen, he ottavat sinuun yhteyttä ja ilmoittavat, kuinka kauan sinulla on aikaa noutaa tilauksesi. Jos et nouda tuotteita kuljetusliikkeen sinulle ilmoittamaan määräaikaan mennessä, tuotteet palautetaan meille ja hyvitämme sinulle maksamasi tuotteet.  

Omistusoikeus ja vastuu. Olet vastuussa tuotteista siitä hetkestä lähtien, kun sinä tai valtuuttamasi henkilö vastaanottaa tuotteen kuljetusliikkeeltämme, joka toimittaa tuotteet puolestamme. Jos peruutat tilauksen tai päätät sopimuksen, vastuu palautetuista tuotteista siirtyy takaisin meille siinä vaiheessa, kun sinä tai joku valtuuttamasi henkilö luovuttaa tuotteen kuljetusliikkeellemme (jos me olemme järjestäneet tuotteen noutamisen sinulta) tai (jos olet järjestänyt palautuksen itse) ja kun vastaanotamme tuotepalautuksesi kuljetusliikkeeltä. 

Tuotteen omistusoikeus siirtyy sinulle, kun olemme saaneet maksun kokonaisuudessaan tai kun olemme toimittaneet tuotteen toimitusosoitteeseesi taikka noutopisteeseen, kumpi ajankohta näistä on myöhäisempi.

 

7. JOS TUOTTEESSA ON ONGELMA 

Tarkastus. Sinun tulisi tarkastaa tuote toimituksen yhteydessä tai jos tuote toimitetaan noutopisteeseen, noutaessasi tuotteet. Jos havaitset tuotteessa vikoja tai ongelmia, ota viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme ja joka tapauksessa 2 kuukauden kuluessa toimituksesta.

Ongelmista ilmoittaminen. Jos sinulla on tuotteeseen liittyviä kysymyksiä tai reklamoitavaa, ota meihin yhteyttä. Voit tutustua myös usein kysyttyihin kysymyksiin tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Takuu. Tarjoamme tuotteillemme tuotteen ostopäivästä alkaen vakiotakuun, joka esitetään kunkin tuotteen kuvaussivulla. Tämä takuu täydentää lakisääteistä takuuta, eikä se vaikuta lakisääteisiin oikeuksiisi. Takuuehdot ja ohjeet takuuvaatimuksen tekemiseen löydät takuutietosivuiltamme.  

Lailliset oikeutesi kuluttajana. Velvollisuutemme on varmistaa, että kuluttajalle toimittamamme tuotteet ovat annetun kuvauksen mukaisia, käyttötarkoitukseensa soveltuvia ja laadultaan hyväksyttäviä. Kuluttajana sinulla on laillisia oikeuksia liittyen tuotteisiin, jotka eivät täytä näitä vaatimuksia. Näihin voivat sisältyä oikeus kieltäytyä kyseisestä tuotteesta, oikeus vaatia korjaamista tai vaihtoa ja/tai oikeus saada rahasi osittain tai kokonaan takaisin ja/tai oikeus korvaukseen. Laillisia oikeuksiasi koskevaa neuvontaa saat kuluttajaneuvonnasta tai kuluttajariitalautakunnalta. Mikään näissä Ehdoissa ei vaikuta kyseisiin laillisiin oikeuksiin.  

Viallisia tuotteita koskevat oikeudet yritysasiakkaille. Jos olet yritysasiakas, takaamme, että toimitettaessa tuotteet a) vastaavat kaikilta olennaisilta osiltaan niiden kuvauksia, b) niissä ei ole olennaisia suunnittelu-, materiaali- ja valmistusvirheitä ja c) ne ovat laadultaan tyydyttäviä (vuoden 1987 kauppalaissa tarkoitetussa merkityksessä). 

Jos ilmoitat meille kirjallisesti 30 päivän kuluessa toimituksesta, että tuote ei vastaa edellä mainittua takuuta, valintamme mukaan joko korjaamme tai vaihdamme viallisen tuotteen tai hyvitämme viallisen tuotteen hinnan kokonaan, edellyttäen että annat meille kohtuullisen mahdollisuuden tutkia kyseinen tuote ja palautat sen meille kustannuksellamme. Tämä on yksinomainen oikeuskeinosi tällaisen takuurikkomuksen osalta, eikä meillä ole muita velvollisuuksia sinua kohtaan kyseiseen virheeseen liittyen.  

Emme ole vastuussa, jos tuote ei täytä tässä kohdassa annettua takuuta, mikäli: a) olet jatkanut tuotteen käyttöä vielä sen jälkeen, kun olet ilmoittanut virheestä; b) virhe on seurausta siitä, että et ole noudattanut tuotespesifikaatioita tai muita tuotteen varastointia, asennusta, käyttöönottoa, käyttöä tai huoltoa koskevia kirjallisia ohjeitamme; c) olet muokannut tai korjannut tuotetta ilman kirjallista suostumustamme; tai d) virhe on seurausta tavanomaisesta kulumisesta, tahallisesta vahingoittamisesta, huolimattomuudesta tai poikkeuksellisista käyttöolosuhteista. 

Tämän kohdan ehtoja sovelletaan myös toimittamiimme korjattuihin tai vaihdettuihin tuotteisiin.  

8. OIKEUTESI SOPIMUKSEN PÄÄTTÄMISEEN TAI TILAUKSEN PERUUTTAMISEEN  

Sopimusrikkomuksemme. Näissä Ehdoissa muualla mainittujen tilauksen peruutusoikeuden ja sopimuksen päättämisoikeuden lisäksi sinulla on kuluttajana oikeus päättää sopimus, mikäli  

- olemme kertoneet tulevasta muutoksesta tuotteeseen, jonka olet tilannut 

- olemme kertoneet virheestä tilaamasi tuotteen kuvauksessa, etkä halua jatkaa, tai 

- olemme rikkoneet näitä Ehtoja tai emme ole noudattaneet oikeudellisia velvoitteitamme.  

Jos päätät sopimuksen tekemämme sopimusrikkomuksen vuoksi, hyvitämme sinulle kaikki kyseisen sopimuksen nojalla toimittamamme tuotteet, jotka palautat meille. Saat myös täyden hyvityksen tuotteista, jotka olet maksanut, mutta joita et ole vielä saanut ja sinulla voi myös olla oikeus saada korvausta.

Sinulla on oikeus muuttaa mieltäsi. Mikäli olet kuluttaja, sinulla on 28 päivää aikaa muuttaa mieltäsi, peruuttaa tilauksesi ja saada hyvitys, ellei näissä Ehdoissa muuta mainita.  

Käyttääksesi oikeuttasi muuttaa mieltäsi ja peruuttaa tilauksesi, sinun on ilmoitettava meille 28 päivän kuluessa siitä päivästä, jona vastaanotit tuotteet tai, jos tilauksesi on jaettu useisiin toimituksiin eri päivinä, 28 päivän kuluessa viimeisen paketin vastaanottamisesta.   

Edellä kuvattu peruutusoikeus ei koske muste- tai laserkasetteja/täyttöpakkauksia jos niiden sinetti on rikottu ja tuote ei enää ole jälleenmyyntikelpoinen. 

Lisätietoja on Palautuskäytännössämme

 

9. SOPIMUKSEN PÄÄTTÄMINEN JA TILAUKSEN PERUMINEN (MYÖS, JOS OLET KULUTTAJA JA OLET MUUTTANUT MIELTÄSI)

Kerro meille, että haluat päättää sopimuksen tai perua tilauksesi.
Jos haluat perua tilauksen tai päättää sopimuksen näissä Ehdoissa määritettyjen oikeuksiesi tai laillisten oikeuksiesi mukaisesti, sinun on ilmoitettava asiasta meille. Voit ilmoittaa siitä meille: 

Puhelimitse, sähköpostitse tai lähettämällä viestin tai käyttämällä peruutuslomaketta. Ilmoita nimesi, osoitteesi ja tilausnumerosi sekä mielellään myös puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi.

- Postitse.Tulosta lomake ja lähetä se meille lomakkeeseen merkittyyn osoitteeseen. Voit myös kirjoittaa meille kyseiseen osoitteeseen ja sisällyttää kirjeeseen tiedot siitä, mitä ostit ja milloin tilasit tai vastaanotit sen, sekä nimesi ja osoitteesi.  

Mielesi muuttamista koskevan oikeuden käyttäminen. Jos olet kuluttaja, voit käyttää oikeuttasi muuttaa mieltäsi ja peruuttaa tilauksesi antamalla meille selkeän ilmoituksen, jossa kerrot meille päätöksestäsi muuttaa mieltäsi 28 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Ota meihin yhteyttä edellä mainituilla tavoilla asian helpompaa ja nopeampaa hoitamista varten.

Velvollisuutesi palauttaa tuotteet.
Jos haluat käyttää laillista oikeuttasi tilauksesi perumiseen tai viallisen tuotteen palauttamiseen, sinun on joko palautettava vastaanottamasi tuotteet meille käyttämämme kuljetusliikkeen palvelupisteen kautta tai, jos kyseessä on laite, saat meiltä ohjeet noutoa varten. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme palautusosoitekortin saamiseksi tai noudon järjestämistä varten.

Jos käytät oikeuttasi muuttaa mieltäsi sen jälkeen, kun tuotteet on lähetetty sinulle tai olet vastaanottanut ne, sinun on palautettava ne meille 28 päivän kuluessa siitä, kun ilmoitit meille haluavasi perua tilauksesi.   

Lisätietoja löydät Palautuskäytännöstämme.


10. HINNAT JA MAKSUT 

Arvonlisävero, muut verot ja hintamuutokset. Tuotteen hinta (joka sisältää ALV:n ja muut sovellettavat verot) on hinta, joka ilmoitetaan tilaussivulla tilauksen yhteydessä. Jos arvonlisäveron tai jonkin muun sovellettavan veron verokanta muuttuu tilauspäivän ja tuotteen toimituspäivän välillä, voimme korjata maksamasi arvonlisäveron tai jonkin muun sovellettavan veron verokantaa, paitsi jos olet jo maksanut tuotteen kokonaan ennen kyseisen veron verokannan muutoksen voimaantuloa. 

Milloin ja miten sinun on maksettava.
Hyväksymämme maksutavat näkyvät maksusivulla. Tekemällä tilauksen vahvistat, että maksutapa, on sinun tai yrityksesi (riippuen tilanteesta) hyväksymä ja että sinulla on valtuudet tilauksen tekemiseen. 

Kuitit. Lähetämme kuitin sähköpostiisi. Jos tarvitset paperikuitin, ota yhteyttä asiakaspalveluun

Jos kuitissa, tilausvahvistuksessa tai lähetysilmoituksessa näkyvät tiedot ovat mielestäsi virheellisiä, ota meihin viipymättä yhteyttä.  


11. VASTUUTAMME KOSKEVAT RAJOITUKSET

Mikään näissä Ehdoissa ei sulje pois tai rajoita vastuutamme (a) omasta huolimattomuudestamme aiheutuneesta kuolemasta tai henkilövahingosta; (b) petoksesta tai vilpillisestä menettelystä; (c) mikäli rikomme laillista oikeuttasi saada tuotteeseen omistusoikeus; (d) viallisista tuotteista vuonna 1978 annetun kuluttajansuojalain nojalla; tai (e) mistään muusta seikasta, jonka suhteen emme voi sulkea pois tai rajoittaa vastuutamme soveltuvan pakottavan lainsäädännön mukaisesti. 

Jos olet kuluttaja: 

Mikään näissä Ehdoissa ei sulje pois tai rajoita vastuutamme laillisten oikeuksiesi rikkomisesta liittyen siihen, että tuotteet vastaavat kuvaustaan ja sinulle antamiamme tietoja sekä näkemääsi tai tarkastamaasi näytettä tai mallia, ovat laadultaan tyydyttäviä ja soveltuvat tiedoksemme annettuun erityiseen käyttötarkoitukseen. 

Emme vastaa mistään näistä Ehdoista johtuvista tai niihin liittyvistä menetyksistä tai vahingoista, jotka eivät ole kohtuudella ennakoitavissa. Menetys tai vahinko on ennakoitavissa, jos on ilmeistä, että se tulee tapahtumaan, tai jos sopimuksen tekohetkellä sekä meidän että sinun tiedossasi oli, että niin saattaa tapahtua. 

Jos olet kuluttaja, toimitamme tuotteet vain koti- ja yksityiskäyttöön. Jos käytät tuotteita kaupalliseen tarkoitukseen, liiketoimintaan tai jälleenmyyntiin, vastuutamme sinua kohtaan rajoitetaan alla esitetyllä tavalla.  

Jos olet yritysasiakas: 

Ellei edellä ole nimenomaisesti toisin mainittu: 

- Suomen kauppalain (1987) 17 ja 18 §:ien määräyksiä ei sovelleta miltään osin; 

- Emme ole vastuussa sinulle mistään tulonmenetyksistä tai epäsuorista tai välillisistä vahingoista, jotka ovat seurausta välillämme solmitusta sopimuksesta tai liittyvät siihen, perustuivatpa ne sopimukseen, yleiseen vahingonkorvausoikeuteen (mukaan lukien tuottamus), lakiin perustuvan velvollisuuden rikkomiseen tai muuhun perusteeseen; ja 

- Kokonaisvastuumme kaikista muista vahingoista, jotka ovat seurausta välillämme solmitusta sopimuksesta tai liittyvät siihen, rajoittuu kokonaissummaan, jonka olet maksanut tuotteestamme tällaisen sopimuksen nojalla, riippumatta siitä, perustuuko vastuu sopimukseen, yleiseen vahingonkorvausoikeuteen (mukaan lukien tuottamus), lakiin perustuvan velvollisuuden rikkomiseen tai muuhun perusteeseen. 

12. MITEN KÄYTÄMME HENKILÖTIETOJASI 

Käytämme henkilötietojasi ainoastaan tietosuojakäytäntömme mukaisesti.


13. MUUT TÄRKEÄT EHDOT 

Muutokset. Voimme tarkistaa ja muuttaa Ehtojamme ajoittain mistä tahansa syystä, kuten sovellettaviin lakeihin tai säädöksiin tehtyjen muutosten takia. Muutokset eivät kuitenkaan vaikuta jo tehtyihin tai hyväksyttyihin tilauksiin. 

Oikeuksien ja velvoitteiden siirto. Voimme harkintamme mukaan luovuttaa, siirtää tai ulkoistaa näiden Ehtojen mukaisia oikeuksiamme ja velvollisuuksiamme kolmansille osapuolille, mutta vastaamme mahdollisten alihankkijoiden toimista ja laiminlyönneistä kuin omistamme.  

Voit luovuttaa, siirtää tai ulkoistaa näiden Ehtojen mukaisia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi kolmannelle osapuolelle vain, jos hyväksymme sen kirjallisesti.  

Kolmannen osapuolen oikeudet. Tämä sopimus on ainoastaan sinun ja meidän välisemme. Millään kolmannella osapuolella ei ole oikeutta vedota näihin Ehtoihin. 

Erillisyys. Jokainen näiden Ehtojen kohta on voimassa toisistaan riippumatta. Jos jokin tuomioistuin tai toimivaltainen viranomainen päättää, että jokin Ehtojen kohdista on lainvastainen tai pätemätön, sinä ja me hyväksymme, että tuomioistuimen tulee pyrkiä toteuttamaan osapuolten aikomukset kyseisessä kohdassa tarkoitetulla tavalla, eikä tämä vaikuta Ehtojen muihin kohtiin, vaan ne pysyvät voimassa täysimääräisinä. 

Oikeuspaikka ja sovellettava lainsäädäntö kuluttajille. Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, ja voit nostaa tuotteita koskevia kanteita suomalaisissa tuomioistuimissa.  

Erityiset kuluttajien oikeudet. Jos erimielisyyttä ei voida ratkaista keskinäisissä neuvotteluissamme, sinulla on kuluttajana oikeus saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi (https:www.kuluttajariita.fi). Ennen riita-asian vientiä kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi sinua kehotetaan ensin ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan (https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta). Muussa tapauksessa kuluttajariitalautakunta voi kieltäytyä käsittelemästä valitustasi.

Jos olet kuluttaja ja asut Euroopan unionissa, voit lisäksi tehdä valituksen käyttämällä Euroopan komission kehittämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia, jonka avulla voidaan ratkaista tarjottujen tuotteiden myynnistä aiheutuneita riitoja. Verkkovälitteinen riidanratkaisufoorumi on käytettävissä osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

Oikeuspaikka ja sovellettava lainsäädäntö yritysasiakkaille. Välillämme solmittuun sopimukseen tai sen sisältöön tai syntyyn liittyviin riita-asioihin tai vaateisiin (mukaan lukien sopimuksenulkoiset riita-asiat tai vaateet) sovelletaan Suomen lainsäädäntöä ja Helsingin käräjäoikeudella on yksinomainen toimivalta ratkaista tällaiset riita-asiat tai vaateet. 

Sähkö- ja elektroniikkalaitteet, paristot ja pakkausjätteet.
Lisätietoja siitä, miten noudatamme ympäristölainsäädäntöä, löydät täältä https://www.brother.fi/about-brother/environment-and-sustainability